Kan lønnsavdelingene samarbeide?

Medarbeiderne på lønnsavdelingene i Lier, Øvre Eiker og Modum kommune var tidligere ansatt i hver sin kommune. Nå er medarbeiderne ansatt i Øvre Eiker kommune og avdelingene sitter sammen på rådhuset i Hokksund. 

Det er nå startet et prosjektet for å undersøke om det er mulig å jobbe “kommuneuavhengig” og om det er hensiktsmessig. Kan de ansatte på lønnsavdelingene jobbe på tvers av kommunene? Hvilke fordeler og ulemper har dette? Hvilke muligheter finnes?

I dag ble utført en kartlegging av arbeidsprosessene i hver kommune, slik at arbeidsprosessene kan sammenlignes.

Vi har tidligere tatt en prat med ledere og ansatte i hver kommune, for å se hvordan de opplever dagens tjeneste fra lønnsavdelingene og hva de tenker om en eventuell sammenslåing.

Det blir spennende å se hva vi kommer frem til i prosjektet! Dersom du har noen innspill, ta kontakt med prosjekteier Leif Arne Steingrimsen.

La oss ta en prat!

Ønsker du å forbedre noe? Har du en skikkelig god idé? Står du fast i en prosess? Vi hjelper deg veldig gjerne!   Du kan også registrere ditt forslag rett i idébanken ved å følge lenken. Trykk her!